Czy Google okrada klientów – AdSense sensacja

Published Estimated reading time: 1 minute

Były pracownik oskarża pracodawcę – Google o okradanie uczestników programu AdSense.
Oskarżenie swoje publikuje na portalu PASTEBIN.com – oczywiście anonimowo. Jak sam pisze:
Jestem byłym pracownikiem Google i upubliczniam ten przeciek informacji dlatego, że byłem świadkiem i uczestnikiem procederu w czasie mojej pracy w Google. Byłem zatrudniony do pracy z klientami, głównie z wydawcami (nie z reklamodawcami). Pracowałem na tym stanowisku kilka lat…”
W dalszej części opisuje szczegółowo na czym polegało rzekome wyłudzenie, jakie mechanizmy stosowano i kto brał w tym udział. Według ANONIMOWEGO konta wydawców były blokowane po osiągnięciu określonych sald.


Według oświadczenia do tego procederu zostały ustalone przez zarządzających specjalne kryteria kwalifikacji i segmentacji wydawców (wg obrotów). W zależności od poziomu obrotów przypisano określone procedury ręcznego nadzorowania kont i podejmowania decyzji o blokadach. Dla ułatwienia posługiwano się kolorami:

  • niebieski – wpływy powyżej 1 000 USD – normalny nadzór
  • żółty – wpływy powyżej 5 000 USD – dokładny i szeroki nadzór
  • czerwony – wpływy powyżej 10 000 USD – natychmiastowa interwencja

Jak pisze ANONIMOWY donosiciel, smaczku sprawie dodaje fakt, że konta zwykle były blokowane pod koniec miesiąca – tuż przed terminem wypłaty zarobionych przez wydawców pieniędzy.
Na koniec ANONIMOWY podsumowuje:
Ich WIELKA obawa.


Największą obawą jaką ma Google w związku z tą polityką i procedurami AdSense jest to, że będzie to upublicznione i odkryte przez ich [Google – przyp.red.] wydawców, którzy zostali wcześniej zablokowani i wykluczeni i ci wydawcy się zjednoczą i złożą pozew zbiorowy przeciwko Google.
źródło: Pastebin.com

Related Articles

Reklama - banner Search Love Boston 2014

Search Love Boston 2014

Published Estimated reading time: 3 minutes

W dniach 7 i 8 kwietnia 2014 roku odbyła się konferencja największych postępowych umysłów świata wyszukiwania i pozycjonowania. Wiele wspaniałych warsztatów i prezentacji, pośród nich: Will Critchlow z Distilled z prezentacją „Złoty Wiek Marketingu Cyfrowego” (THE GOLDEN AGE OF DIGITAL…

screen z artykułu na WPML o Marek Dziok i responsywnej wielojęzycznej stronie oneferro.com

Artykuł na WPML.org o pixeljuice

Published Estimated reading time: 3 minutes

Na WPML.org ukazał się artykuł autorstwa Agnes Bury w którym opisuje jak przygotowaliśmy strone oneferro.com w wielojęzykowej wersji (Polski, Angielski, Rosyjski). Artykuł jest jednym z pierwszych w nowej serii WPML  „Case Studies”. Projekt dla klienta został zrealizowany w layoucie responsywnym…